fredag den 18. januar 2013

Fly mig lige bobleplasten


Jeg tror, at man som forældre har en kæmpe trang til at beskytte sine børn. Ved nogle er det mere udtalt end andre. Og så er der sådan nogen som mig, der , hvis jeg ikke holder mig selv i nakken, kan tage det til nye højder. 
Så når Europamesterskaberne i Hønemor render af stablen, så hit bare med sejrsskamlen. Jeg har takketalen klar.

Og i dag var der så yderligere godter til min indre hønemor. Pruttekongen og jeg var nemlig ved lægen.
Den 5 årige er nemlig begyndt at klage over smerter i benene. Og her var det så at mine jyske gener straks bød ind med en løsning inde i eget hoved: Det skal gåes væk! Det er bare vokseværk! Standartsvar på mangen en lidelse i min familie. "Det skal bare gåes væk!"

Det skulle det så ikke. Viste det sig. For Hr. Læge mener nemlig, at knægten måske lider af Calvé-Perthes. Og hvad hulen er så det. Tjoeh her er et lille uddrag for Netdoktor.dk

"..er et resultat af en nedsat blodgennemstrømning til en del af lårbenshovedet. Når blodgennemstrømningen bliver nedsat, dør en del af knoglen, og ledhovedet vil blive forandret. Faconen på ledhovedet ændrer sig, det bliver fladt og går i flere stykker, som stadig bliver holdt sammen af den omkringliggende ledbrusk. Man kan risikere, at ledhovedet bliver forskudt udad og opad i forhold til hofteskålen."
ARGH! ARGH!ARGH!ARGH!

Der er sgu da ingenting inde i min søn, der skal så meget som  tænke på at gå i flere stykker!!!

Hovedpersonen midt i al det her tager det med ophøjet ro. Han er så rockersej den knægt. Han er så vant til sygehuse og folk der slynger rundt med latin og inhalatorer. Han nyder bare sin fridag alene med sin Hønemor og den uvante ledige taletid, nu hvor Tingfinderen er i skole.

Så Mens han stiller spørgsmål som:

  • Kan krager hugge bamser?
  • Må man godt prutte på biblioteket?
  • Hvor langt er der til Mallorca? Skal vi ikke snart afsted 
  • Må man ha spillemaskiner med i skole? Jeg ønsker mig en DS'er. SuperAbe ønsker mig også en DS'er.
så går Pruttekongens Hønemor rundt og forsøger ikke at tude ned i hans hår, mens hun bamsekrammer ham for 120. gang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar